på konsum

Den här konversationen uppstod mellan mig och min pappa när vi var på konsum för några dagar sen.
påminnelse! min pappa hatar att vara på konsum!

Jag: Pappa!, varför har du plånboken i innefickan?, du borde skaffa en... handväska!
Pappa: linnea kom ihåg en sak, plånboken ska alltid vara närmast hjärtat! (och klappar med handen mot hjärtat där innefickan sitter)
Jag: Öööh...ja men det är ju bra om någon skulle knivhugga dig coh siktar på hjärtat!
Pappa: Det är ingen idé, dom kommer aldrig igenom plånboken, den är för fet! 
Jag: Haha! Bra tänkt, kanske till och med bättre än en skottsäker väst?!
Pappa: Man överlever alltid med en fet plånbok linnea, tänk på det när du får lön nästa gång!
Jag: KÄFT! (går argt mot kassan)

påminnelse! Ironi är väldigt förekommande i denna konversation!


jag och pappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0