tankegång

Jag började precis tänka på en tanke som var väldigt jobbig.
Tänk vad mycket tid av livet som går åt att vänta....
Allt vi gör är nästan bara att vänta. Väntar på Tv program, på bussen, på någon person, på att tiden ska gå, på att det ska bli jul, sin födelsedag, på bättre tider. Jag skulle kunna skriva tusentals saker som jag väntat på bara idag. Gud vad jobbig den tanken blev!
Det går ju inte heller att sluta vänta, för fast att du gör något medans du väntar så väntar du ändå undermedvetet!

Samma sak när man tänker tanken - jag är jag! tänk att just jag finns!
den tanken kan ge mig panik.
nej, jag tror jag får sluta tänka på sånna saker... ?!
det blir bara virrigt tillslut!

GODNATT!
linnea

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0